Skolens værdi og ordensregler

Godkendt SB maj 2019

Ordensregler

Birkhovedskolens røde tråd, for dig, mig og alle de andre

I fællesskab kan vi skabe et positivt arbejdsmiljø, undervisningsmiljø og trygge rammer for alle – både elever, forældre og personale – hvis vi 24 timer i døgnet - 7 dage om ugen, respekterer, udviser åbenhed, forståelse og inkluderende adfærd over for vores skolekammerater, forældre og personale.

Det betyder i dagligdagen:

Fælles:

#Vi respekterer hinanden, elever, personale og forældre.

#Vi udviser åbenhed, forståelse og inkluderende adfærd over for skolekammerater og voksne.

#Vi taler pænt til hinanden og om hinanden. Både når vi er sammen og ikke er sammen.

Elever:

#Vi har kun lege/spil, der er inkluderende og sjove.

#De store elever skal være et godt eksempel for yngre elever.

Forældre:

#Vi hjælper med, at vores børn møder læringsparate i skole, hvilket betyder, de er udhvilede, har en nærende madpakke til hele dagen og en pakket skoletaske til dagens undervisning.

#Vi deltager positivt og aktivt i skole/hjem-samarbejdet.

#Vi viser vores barn, at skolegang er vigtig og vedkommende.

#Vi støtter op om skolen, dens personale, andre forældre og elever ved at omtale den respektfuldt og positivt.

#Vi kontakter skolen, hvis vi har bekymringer for vores barn.

#Vi kontakter andre forældre, hvis vi har bekymringer for vores/deres barn/børn.

Personalet:

# Vi kontakter forældrene, hvis vi er bekymret for deres barn/børn.

# Vi tager henvendelser fra såvel elever som forældre alvorligt.

# Vi er os bevidst, at vi er rollemodeller.

# Vi møder vores elever og deres forældre med respekt og anerkendelse. Godkendt SB maj 2019

Regler:

Eleverne afleverer deres enheder når de møder ind om morgenen, hvor enhederne bliver låst inde. Det er skolen, der definerer, hvornår medbragte enheder må benyttes.

Eleverne må ikke forlade skolens område, medmindre det er undervisningsrelateret eller aftalt med kontaktlærere.