Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Referat 2023

Referat og aftaledokument af skoleudviklingssamtale 2023, Birkhovedskolen:

På mødet deltog skoleledelsen, skolechef  samt 2 konsulenter fra skoleafdelingen: 

          Anerkendelse/hvad fungerer godt?

Birkhovedskolen er en velfungerende skole med en professionel tilgang. Der er høje forventninger fra ledelsen til medarbejdere og højt ambitionsniveau på børnenes vegne. Det er er godt sammensat ledelsesteam med forskellige kompetencer, som sættes i spil i den overordnede ledelsesorganisering og daglige drift

Positivt med både et kollektivt blik og et individuelt blik på medarbejderne. Ledelsen er meget tæt på medarbejderne, både i teamsamarbejdet samt løbende udviklingssamtaler med team og den enkelte lærer/pædagog

Skolen har gode resultater både på faglige resultater samt i forhold til den kommunale målsætning om, at flere børn skal gå i skole i den almindelige folkeskole og at færre børn skal segregeres til specialtilbud.

Trivselsundersøgelsen blandt eleverne viste generelt god trivsel og skolen dvs. lærere og pædagoger arbejder ud fra undersøgelsen med udvalgte trivselsområder, som kan forbedres.

PLC og vejlederkorpset – læringspartnerskaber understøtter skolens udvikling.

Stærke samarbejdsfællesskaber og udviklingsfora mellem lærere og pædagoger omkring klasser og elever både ift. faglig , social og personlig trivsel. 

Inklusion og skabelse af mellemformer er godt i gang og de første tiltag, synes at have god effekt.

          Hvilke data bør der handles på?

Der er enighed om, at skal være øget opmærksomhed på trivselsdata fra den årlige trivselsundersøgelse og ledelsen ønsker at øge systematikken omkring faglige test i fremtiden.

          Hvilke indsatser bør igangsættes med afsæt i data?

Der bør følges mere op på data fra de obligatoriske sprogvurderinger for de yngste elever. 

Fastholde systematik ift. vejledernes viden om data, så de inddrages i de løbende læringspartnerskaber med faglige vejledere og lærerteamene.

Udviklingen af Mellemformer og udviklingen af disse.

Hvordan understøtter ledelse og forvaltning det videre forløb? 

Ledelse og forvaltning vil fortsat være i tæt dialog og forvaltningen understøtter med ”datapakker”, når dette efterspørges af skolens ledelse.