Referat og aftaledokument af skoleudviklingssamtale 4. marts 2024, Birkhovedskolen
På mødet deltog skoleledelsen, skolechef samt konsulent fra skoleafdelingen:
Anerkendelse/hvad fungerer godt?
Skolen bærer fortsat præg af høje ambitioner både blandt pædagogiske personale og skolens ledelse. Ønsker både faglige resultater og trivsel. Fokus på medarbejdertrivsel og udvikling.
Velfungerende ledelsesteam som støtter skolens udvikling. Ledelse og personale tager konstruktivt fat i de udfordringer, der opstår – sammen.
Skolen er fortsat i en god udvikling og har gode resultater båd fagligt og i forhold til segregeringsgraden.
Der arbejdes godt med de mellemformer, som skolen har iværksat for at sikre de bedste deltagelsesmuligheder (inklusion) for alle børn på Birkhovedskolen.
Fokus på det fysiske læringsmiljø for særligt de ældste årgange er i god udvikling.
Der er skabt bedre systematik på baggrund af Trivselsmålingen for eleverne. Fokusområder vælges ud i samarbejde mellem ledelse og de enkelte årgangsteams, og der igangsættes konkrete tiltag i klasserne
Hvilke data bør der handles på?
Der bør være særligt fokus på Matematik (særligt færdighedsdelen) og naturfag for de ældste elever.
Skolens branding af Erasmus+ i forbindelse med studieture for skolens 8. klasser skal være mere synlig.
Fortsat udvikling af analyse og opfølgning op Trivselsmålinger for eleverne/klasserne.
Hvilke indsatser bør igangsættes med afsæt i data?
Udvikling af og opfølgning på udviklingen af naturfag og samt færdighedsdelen i matematik for de ældste elever.
Hvordan understøtter ledelse og forvaltning det videre forløb?
Der etableres forløb med PPR psykolog og konsulenter ift. observationer af mellemrum samt indsatser for elever i indskolingen. Skoleledelsen forsætter den tætte systematiske dialog med Teams og den enkelte medarbejder om kerneopgaven.