Skolefrugt på Birkhovedskolen

På Birkhovedskolen tilbydes alle elever 1 stk. økologisk frugt i skoletiden - alle skoledage.

Det er vi meget glade for og stolte af, at vi kan lykkes med. Vi glæder os over, at kunne give alle vores børn og unge lidt sundt ekstra energi på skoledagen. Der vil være en vis variation i, hvilke frugter vi modtager alt efter sæson.

Vi har i samarbejde med firmaet "Firmafrugt" søgt EU støttemidler, og er bevilliget et større beløb, som gør, at vi til en attraktiv pris for skolen kan tilbyde gratis frugt til alle elever.

Skolebestyrelsen har bakket godt op om initiativet, og vi håber naturligvis at både forældre og børn ligeledes vil bakke op om tiltaget. Det er ment som et sundt og lækkert tilbud og supplement til madpakkerne til de, der har lyst.

Ordningen funger rigtig godt, og frugten kommer rundt sammen med skolemælk via klassens dukse.

skolefrugt