Referat skolebestyrelsesmøde 7. september 2021

Dagsorden og referat for møde: tirsdag d. 7. september 2021 kl.17.00 – 19.30

Deltagere:

Dorte Vestergaard, Dorte Moeskær Larsen, Marianne Geisler, Tom Bonde,  Anja Nissen, , Camilla Noble, Camilla Vous, Laura 7.A, Victoria 8.A  og Lars Busk Svendsen

Fraværende:

Camilla Noble, Steffen Andersen, Rie Wittrup

Pkt.

Aftaler - Besluttet

1.

Meddelelser fra formand, skoleleder og øvrige medlemmer

10 min.

orientering

Meddelelser:

Formand:

Der har været fællesrådsmøde, hvor kommunens Tekniske budget for blev fremlagt og sent i høring.

Skolebestyrelsen har afsendt høringssvar.

Desuden var ”Overgang fra dagtilbud til skole på dagsorden, herunder projekt ”Den gode skolestart”

Skoleleder:

Der er udsendt nye retningslinjer for håndteringen af covid-19 smitte på skoler og dagtilbud. Der er sendt orientering om disse ud til alle forældre på AULA.

Renoveringsprojektet i skolens bygning D er nu næsten helt færdigt. Det blev forsinket sommeren over. Men, slutresultatet er blevet godt.

Det der ejer sig primært om nye vinduer, gulv og lofter.

Øvrige medlemmer:

Tom Bonde opstiller ikke til bestyrelsen i ”Skole og forældre” for kommende valgperiode.

Elevrådet:

Et nyt elevråd for kommende skoleår er nu konstitueret. Formand er Carla og næstformand Laura 7.A

Strategi for Inkluderende læringsfællesskaber

Kommunale strategi og økonomiske rammer

Status på inklusionsområdet på skolen

Birkhovedskolens inklusionstrategi og indsatser

Forældrerollen i inklusionsperspektiv

v/Lars og skolens inklusionsvejledere: Peter Due og Janni Reinholdt

30 min

At give bestyrelsen viden om og indsigt i til dels den kommunale strategi samt inklusionsarbejdet på Birkhovedskolen.

Inklusionsvejledere Peter Due og Janni Reinholdt samt Lars Busk foldede arbejdet på Birkhovedskolen ud for bestyrelsen.

3.

Drøftelse:

Hvordan kan vi som Skolebestyrelse og som forældre understøtte inklusion for alle elever på Birkhovedskolen?

Inklusionsprincip?

60 min

At bestyrelsen får drøftet konkrete tiltag med personale og ledelse.

Skolebestyrelsen har som indsatsområde i kommende skoleår at arbejde med inklusions perspektivet i forhold til hvordan som forældre kan understøtte inklusionen.

På næste møde vil bestyrelsen lave en plan for arbejdet og hvilke indsatser der i gang sættes.

4.

Kort behandling af høringsmateriale angående kommunale budget for 2022. Bilag er sendt

10 min

Skolebestyrelsen godkendte udfærdigede høringssvar fra bestyrelsen.

I forhold til ”Helhedsplanen” som vedrører området rundt om skolen, så tager formand og næstformand fat i kommunen for at rykke for, hvornår der igangsættes.

5.

10 min

Uden for referat

6.